woensdag 16 april 2014

35 weken

Met enig schroom en schaamte plaats ik weer een berichtje op onze blog...
Enthousiast begonnen, maar ondertussen zijn er al heel wat weken verstreken sinds ons laatste berichtje.
Waarom?
Allerlei excuses, maar laten we het er maar op houden dat ik zo aan het genieten ben van deze zwangerschap dat ik er meestal helemaal niet bij nadacht om weer wat te plaatsen. Of wel, maar dan bedacht: dat doe ik morgen wel weer...

Het einde van de zwangerschap komt al in zicht! Onvoorstelbaar wat is de tijd toch snel gegaan!
Ik kan me nog zo goed herinneren dat we het grote nieuws aan opa's en oma's vertelden en dat mijn buikje langzaam begon te groeien.
Nu is dit alweer mijn tweede week verlof en kun je niet meer om mijn buik heen.
Nog maar een paar weekjes en dan is het zover! We kijken er zo naar uit!
De afgelopen weken zijn eigenlijk heel goed verlopen. Ik ben rond de 26 weken nog even flink beroerd geweest en moest helaas ook weer naar het ziekenhuis aan het infuus. Maar sindsdien ben ik goed opgeknapt en vooral de laatste weken heb ik volop energie en eigenlijk bijna geen kwaaltjes.
Ik heb zin in van alles, heb heerlijk last van nesteldrang en geef daar gewoon maar aan toe.
Het werken verliep de laatste weken ook prima en ik had ook eigenlijk best nog 2 weekjes kunnen doorwerken, maar thuis zijn en even 'niets' moeten is toch stiekem ook wel lekker.
Bovendien heb ik nog zoveel vakantie en overuren dat ik vanaf 3 april t/m 2 september verlof heb! Lang genoeg lijkt me en daar ga ik heerlijk van genieten!
Een belangrijke mijlpaal van de afgelopen weken was ook het definitief bepalen van onze jongens- en meisjesnaam. Die jongensnaam was er al vrij snel en zonder twijfel. Maar de meisjesnaam was toch een stuk lastiger. Dan ook nog voor allebei een tweede naam, maar dat ging op een bijzonder manier heel snel!
Nu staan allebei de namen vast, hebben we zien staan op een proefdruk van het geboortekaartje. En wat zijn ze leuk! Zowel de namen als de kaartjes!

Natuurlijk ook best een hele spannende tijd de komende weken. Maar we zijn er klaar voor! Eigenlijk alles in huis is netjes, gewassen en schoon.
Vanavond gaan we het wiegje in elkaar zetten en vanaf volgende week mag de box de kamer in.
Zo leven we als gezin toe naar de komst van ons kleine wonder. En de kinderen kijken er minstens net zo erg naar uit als wij! Luuk vraagt zo vaak wanneer de baby komt en vindt het prachtig om alle kleine kleertjes in de kast te zien en de kamer van de baby vol met knuffels te leggen.
En Sara die geeft nog steeds heel veel kusjes op mijn buik en straks vast nog veeeeeel meer aan haar broertje of zusje!

4 opmerkingen:

Oma Anneke zei

Lief kindje we kijken uit naar jou! We zijn zo blij dat we je straks mogen zien en knuffelen!

Leoniek zei

Het is bijna zover! We zijn benieuwd of we een neefje of nichtje krijgen! Straks mogen we je bewonderen daar kijken we naar uit.

Josee zei

A, wat leuk, weer een stukje! Geeft niks hoor, live updates zijn nog altijd leuker :-). Je zit nu lekker op het eiland een van de laatste weekjes uit te zitten, en ik kijk mee uit, zeker na ons namen-gesprekje is mijn nieuwsgierigheid met factor 150 vergroot :-). Nog eventjes..! x Josee

Pieter en Judith zei

Tim, Talitha
Luuk en Sara,

Ook in de blog voor jullie zusje nog een reactie van ons.

GEFELICITEERD MET ROOS!!

Luuk en Sara, een lief klein zusje voor jullie. Wat leuk.

En Tim en Talitha. Een dochter, geweldig.

Fijn dat alles goed mag gaan.
We komen Roos snel een keer bekijken.

Pieter & Judith
Ruben, Marith, Thomas van der Helm