maandag 16 december 2013

18 weken

De tijd gaat echt snel!
Helemaal in deze maand van feestdagen is er zomaar weer een week voorbij!
Afgelopen week ben ik bij de verloskundige geweest en inmiddels is besloten dat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Het idee was in eerste instantie echt wel wennen, na 2 bevallingen thuis. Maar ik wil geen enkel risico nemen en volg het advies van de verloskundige op.
Gelukkig mag mijn eigen verloskundige de bevalling doen, dat vind ik zelf een heel prettig idee.
Ook krijg ik vanaf 30 weken extra groei-echo's om er zeker van te zijn dat het kindje niet te groot wordt. Mocht dat wel zo zijn dat wordt er actie ondernomen.
We wachten maar geduldig af....voor zover dat lukt....hihi...
Ondertussen gebeurd het regelmatig dat ik ons kleine ukkie voel! Zo fijn dat eerste contact!
Ik kan niet wachten tot Tim en de kinderen het ook kunnen voelen!

Luuk is zo bezig met het feit dat hij weer grote broer wordt!
In de winkel vertelde hij gister trots dat zijn mama een baby in de buik heeft!
'Ik wil heel graag een zusje', zei hij daarna. 'Maar je hebt toch al een zusje?' zei de mevrouw van de winkel. 'Ja, maar ik vind zusjes zo leuk, dus ik wil nog wel een zusje'!
Zo schattig!
Toen ik hem vroeg wat hij ervan zou vinden als hij een broertje krijgt, zei hij: 'Oh, maar dat vind ik ook wel goed hoor!'. Gelukkig maar...


6 opmerkingen:

Josee zei

Hey, dat is inderdaad even wennen; in het ziekenhuis bevallen. Waarom moet dat? En in de gaten houden of je kindje niet te groot wordt - huh? Kan dat ook nog? En wat dan? Gaan ze hem/haar dan eerder halen oid? Is het kindje nu al zo groot dan? Sorry, heel veel vragen :-). 18 weken is heél cool! Bijna op de helft al.. Fijn dat het weer goed met je gaat en dat de kinderen zo uitkijken naar de gezinsuitbreiding! Luuk is een lieverd! x Josee

Pieter en Judith van der Helm zei

Ik ben ook wel heel nieuwsgierig waarom je nu in het ziekenhuis moet bevallen.
En Luuk en Sara waren toch niet zo heel groot/zwaar? Of heb ik dat verkeerd?
Wij krijgen dit keer ook groei echo's; 'k dacht week 28, 30 en 32 ofzo... Even een paar keer ons kindje bewonderen :)
Maare....fijn om te horen dat het zo goed met je gaat! Kun je heerlijk de feestdagen in :)

Groetjes,
Judith

(O)ma Anneke zei

Geweldig om dit wonder weer mee te mogen maken!
We kijken hier heel erg naar uit!!!

Anoniem zei

Superleuk om zo mee te kunnen lezen! We kijken ook zo erg uit naar ons nieuwe neefje of nichtje! Spannend wat het gaat worden en binnenkort de 20-weken echo.
Jammer dat je in het ziekenhuis moet bevallen, maar goed, maken jullie dat ook een keer mee! Ben blij dat de misselijkheid echt helemaal weg is gegaan en jullie zo kunnen genieten. Bijzonder lijkt me om de kleine te kunnen voelen!We blijven meelezen!
Veel liefs,Leoniek.

Geertje Lammers zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Geertje Lammers zei

Heb eerst even een test gedaan en dit lukte eindelijk.
Wij verheugen ons erop om weer opa en oma te worden dit is voor ons de vijfde keer maar steeds weer bijzonder. Straks de 20-weken echo we hopen dat alles goed is, het buikje begint al te groeien. Luuk en Sara vinden het ook leuk om een broertje of zusje te krijgen. Wat zal dat kleintje straks vertroeteld worden zeg.

Liefs opa en oma tisha